klækken hotell

Et hotell med en historie som strekker seg tilbake til 1800-tallet

Utfordringen

Tiden har stått stille på Klækken i mange år, og de ønsket å fornye seg på en måte som får frem hotellets sjel og atmosfære.

Løsningen

Et nytt ansikt utad. Ny logo, visuell identitet og et nettsted som gjør det lettere å markedsføre hotellet. 

Historisk moderne

Det sies at der det er hjerterom er det husrom, og Klækken hotell rommer mye. Alt fra mat og kultur til kunst, kurs og konferanser. Det er et hotell for alle, som vi opplever at har tatt vare på verdier, historie og stemning – og videreført dette inn i fremtiden. Hotellet er unikt. Ikke bare fordi hotellet ikke er en del av en kjede eller på grunn av dets mange tilbud; det er også på grunn av den nærværende roen og atmosfæren.

1/4: Farger er inspirert av det varme interiøret i hotellet
2/4: Sammen med jordtonene valgte vi ut en klassisk og elegant skrifttype til overskrifter, og en moderne skrifttype som kontrast til bruk i mengdetekst 
3/4: En viktig del av arbeidet med identiteten er å prøve ut hvordan elementene fungerer sammen
4/4: Vi var opptatt av å skape en samhørighet mellom bilder, rom, atmosfære og det visuelle uttrykket

Visuell identitet

Det er viktig med en rød tråd gjennom alle elementer for å sikre et helhetlig utrykk. Språk, logo, identitet, brukeropplevelse på nettside og tilhørende innhold farger den totale opplevelsen av hotellet. Litt på samme måte som service, renslighet og punktlighet farger kundeopplevelsen. I arbeidet med identiteten jobbet vi med å finne en god balansegang mellom det moderne og tradisjonelle, mellom historie og fremtid. En balanse som favner om atmosfæren og roen uten å få det moderne kurs og konferanse-aspektet til å fremstå som traust.

1/4: Logovariasjoner og monogram
2/4: Eksempler på identitet i bruk
3/4: Sommermeny for 2022
4/4: Standard restaurantmeny

I tillegg til utarbeidelse av ny logo laget vi også et monogram bestående av en K og en H for å gi en større fleksibilitet. Det er alltid spennende å se hvordan uttrykket blir når alle elementene kommer sammen, og om det kommuniserer utad det kunden er på jakt etter. Vi var innom flere ulike retninger, og når identiteten kom på plass og kjentes riktig ut fortsatte vi videre med å utvikle materiell og startet opp på design av nettsted. 

Besøks -og brukervennlig

Arbeidet med nettsiden begynte med en workshop sammen Klækken hotell hvor vi definerte målene med nettsiden og hva som er viktigst å prioritere. Sammen avdekket vi også problemområder med daværende nettsted. Med utgangspunkt i workshopen ble det tilpasset en ryddigere innholdsstruktur og et design som bygget oppunder innholdet Klækken ønsket å formidle via nettsiden. Den visuelle identiteten ble videreutviklet og tilpasset med formål om å gi et godt inntrykk av hvem Klækken er og hva kunder kan forvente når de besøker hotellet. Resultatet ble et nettstedet som Klækken enkelt kunne tilpasse ulike typer innhold i en mer moderne drakt med en klar identitet. Nettstedet fikk et større fokus på call to actions som leder besøkende videre til viktige funksjoner som booking og bestilling. Bak panseret ble det gjort en større tilpasning for enkel deling i sosiale medier og større synlighet i søkemotorer som Google. Det var et godt samarbeid hele veien som endte i et resultat som alle parter er stolte av.

Ønsker du en prat om ditt prosjekt?

Kontakt oss