TI INDUSTRIER

Ingenting er umulig,
det umulige tar bare litt lenger tid

 

Besøk nettsted

utfordring

Tidligere nettsted formidlet ikke bredden av tjenester, identitet eller konkurransefortrinnene til bedriften og mangler en tydelig hensikt. TI Industrier ønsket å fremstå som mer enn "bare en sveiser". 

Løsningen

Ny grafisk profil med logo og visuelle elementer. Nytt nettsted som presenterer selskap og tjenestetilbud på en mer oversiktlig måte.

Bredt tjenestespekter

Formålet med utvikling av ny identitet og nytt nettsted var å synliggjøre TI Industrier som en totalleverandør. Resultatet skal gjenspeile deres profesjonalitet og størrelse. Bredden av tjenester som selskapet leverer er stor, og de har hatt utfordringer med å gjøre dette kjent gjennom nåværende nettsted. 

1/3: Rutenettet fra tidligere notatblokker ble utgangspunkt for identitet og logo. 
2/3: QR-kode brukes som en forlengelse av det grafiske elementet. 
3/3: Scanner du QR-koden med kamera kommer du direkte til nettstedet.

Visuell identitet

Mønsteret som er utviklet ble utgangspunkt både for logo og et overordnet grafisk element som blir benyttet for å skape særegenhet og gjenkjennelighet. Kuttet mellom T-en og I-en i logoen er et lite nikk til skjæring, eller kutting, som er en del av arbeidshverdagen til TI Industrier.

Profilhåndbok med regler for bruk av identitet.

Formålet med profilhåndboken vi utviklet for TI Industrier er å sørge for at de fremstår konsekvent i alle kanaler de er synlige i. Bruk av blant annet logo, farger og bilder er definert for å gjøre det enkelt å få en rød tråd gjennom alle elementer. 

1/7: Industriell og røff fotostil
2/7: Fargepaletten ble etablert etter befaring. En industriell stil
3/7: Fargene tas også igjen i den særegne fotostilen for å skape en rød tråd
4/7: Skisse på nytt bildekor i forbindelse med ny profil
5/7: Vi kikket også på mulighet til å lage visittkort i metall, hvor all kontaktinformasjon lastes inn gjennom scan av QR-kode
6/7: Tungt maskineri og sterke kontraster ga spennende resultater i fotoopptaket
7/7: Eksempel på hvordan grafisk element og logo spiller på lag på arbeidstøy

Farger er inspirert av lokalene og det industrielle virket til selskapet, og ble førende for bildestilen på fotografiene tatt i forbindelse med utvikling av nytt nettsted. I etterkant av arbeid med nettside og profil har vi også utarbeidet diverse profilmateriell i TIs nye visuelle identitet. Stikkord som industri, kontraster og kompetanse har vært sentrale i prosessen. 

Hovedmålet med nettstedet var å skape en god forståelse av bredden tjenester som TI Industrier leverer, og at de besitter kompetanse til å levere alt innad deres virke. I tillegg til fokus på konkurransefortrinn og på å skape en solid informasjonsplattform på nett, var det viktig å få frem personlighet i kommunikasjon og uttrykk. Aktiv bildebruk av mennesker i arbeid gir et godt inntrykk av hva kontaktpersoner kan forvente av selskapet. Ta gjerne en kikk!

Ønsker du en prat om ditt prosjekt?

Kontakt oss