XPND

XPND utvikler

for fremtiden

 

 

 

Nytt navn, ny identitet og nye nettsider for eiendomsutvikler XPND
 
Oppgaven
Gi Tronrud Holding et nytt ansikt som matcher tiden vi lever i, men samtidig beholde egenarten og verdiene.
Resultatet
Nytt navn, ny identitet og en revitalisering av hele bedriften. 
Leveransen
Strategi, navneprosess, visuell identitet, nettsider, sosiale medier, markedsmateriell.
Bakgrunn

Tronrud Holding – klar for nye tider

Nils Kjetil Tronrud etablerte Tronrud Holding i 1993. Etter mange års hardt arbeid og proporsjonalt stigende suksess, solgte han merkevaren Tronrud Bil og dermed store deler av bilforhandlervirksomheten. Tronrud Holding som selskap ble videreført, men fokuserte nå i all hovedsak på investeringer i eiendom. I løpet av årene etterpå har Tronrud Holding blitt en betydelig aktør som har gjort stor suksess også på eiendomsmarkedet. Nils Kjetil, som har sine røtter i Hønefoss, uttrykker et stort engasjement for å bidra til vekst og utvikling på hjemstedet sitt. Ringeriksdistriktet er i stor endring for tiden, og Tronrud Holding vil gjerne markere seg som én av bidragsyterne i denne prosessen. Etter 25 år som Tronrud Holding var det nå på tide å ruste for nyere tider. Resultatet ble en grundig revitalisering av hele organisasjonen – en total makeover, for å si det tabloid.

Vi var klare for fremtiden, men trengte hjelp til hvordan vi skulle se ut. Her fikk vi strålende hjelp fra CATCH!

Nils Kjetil Tronrud, gründer
Strategi, navn og identitet

Ekspansjon. Fremtidsvisjoner. 

Kvalitet i alle ledd. 

I starten av prosjektet måtte Tronrud Holding gjennom en grundig DNA-analyse; en prosess der vi dykker ned på cellenivå. Workshops, intervjuer, research og analyser dannet fundamentet for arbeidet som skulle gjøres fremover. En av utfordringene vi støtte på var selve navnet. Tronrud har et sterkt fotfeste i ringeriksdistriktet, og navnet deles av flere suksessrike entreprenører i forskjellige bransjer. For å rendyrke det som Tronrud Holding står for, anbefalte vi å ta skrittet fullt ut gjennom å skifte navn. Gjennom strategiprosessen ble det etter hvert tydelig at vekst er en sterk driver. Tronrud Holding ønsket å ekspandere. Det nye navnet på selskapet er utledet fra dette: Expand. XPND. Med stålfokus på kvalitet i alle ledd er gjengen i det tidligere Tronrud Holding nå rustet til å legge ned det arbeidet som kreves for å skape vekst.

Eksempel på farge og grafikkbruk i kontorlokaler

Team XPND

Som en forlengelse av de verdiene som står bunnsolid i selskapet, ble langrennslaget Team XPND etablert i 2018. Idrett og gründerskap har mange fellesnevnere, blant annet viljen til å gripe muligheter når de dukker opp. Aller viktigst er kanskje viljen til å legge ned det arbeidet som kreves. Teamsjef og langrennsløper Ingeborg Dahl forklarer nærmere:

« – Team XPND er et langrennsteam som deltar i langløpscupen, Visma Ski Classics. Vår hovedsponsor XPND har tilholdssted i Hønefoss, som også er min hjemby. Flere av løperne på laget jobber fulltid ved siden av skisatsingen, men ved å drive et et lag har vi kunnet justere og gjøre gode valg for å unngå for stor totalbelastning. Min beste plassering i Visma Ski Classics er 10. plass totalt i dameklassen i Marcialonga, og 13. plass totalt i Birkebeinerrennet. Vi har hatt med oss en fast skismører på alle renn, og har et godt støtteapparat rundt oss.»

Team XPND hadde behov for eget konkurranse- og treningstøy, og vi bidro med designet.

« – Vi er så fornøyde med hjelpen vi har fått angående design av tøyet, og har fått masse positive tilbakemeldinger og folk som vi kjøpe tøyet av oss. Dere er utrolig flinke og vi har et veldig godt samarbeid med dere!» smiler Ingeborg.

Nettsted

xpnd.no involverer og engasjerer

XPND har store planer for fremtiden og jobber med store prosjekter, nasjonalt og lokalt i Ringeriksregionen. Nettstedets hovedfunksjon er å presentere prosjektene på en måte som engasjerer og involverer publikum.

XPND ønsket ikke å være en utvikler som arbeidet i det stille, men å vise fram sine planer underveis og involvere publikum i prosessen. De vil invitere lokalbefolkningen til å bli med på utviklingsreisen. Derfor er nettstedet bygget opp med fokus på å vise fram prosjektene XPND jobber med, og oppdateringer på status blant annet gjennom tidslinjer og nyhetssaker. I tillegg er alle XPNDs eiendommer samlet i en ryddig oversikt, for å vise både bredde og lokasjon. Aktueltsakene har en viktig rolle på nettsiden og viser alt XPND holder på med, fra eiendomsutvikling til lokal sponsorvirksomhet og nyansettelser.

Gjennom nettsiden får man også et godt innblikk i historien fra Tronrud Holdings oppstart med bilsalg til eiendomsutvikling og XPNDs fokus på å skape varige verdier.

Se nettstedet her