CATCH!

Vi er CATCH! Men hva betyr egentlig det?

29. november 2022

Merkevarebygging Design Digital markedsføring Innhold Utvikling

Skrevet av

Heidi Fauske

Hva er egentlig historien bak navnet vårt?

CATCH har vært navnet vårt i snart 18 år, og for mange av oss er det mer enn bare et engelsk verb som betyr å fange noe, ta i mot noe eller oppfatte noe momentant.

 

For oss er CATCH også et sted der vi møter våre gode kollegaer hver dag, et sted der vi deler faget og de gode øyeblikkene, men også et sted der vi er sammen i de utfordrende stunder i livene våre.

 

For kundene våre er forhåpentligvis CATCH et sted der de kan komme inn og senke skuldrene og åpne opp for en kreativ økt, der idéer forløses og settes i system. Mange av kundene våre har sagt at de opplever at vi catcher hva de trenger, og for oss er det et tegn på at vi har oppnådd en felles connection der vi befinner oss i en løsningsorientert tilstand sammen. Det skjer ofte at både kundene våre og vi går ut av et møte med en solid dose fornyet energi.

 

En viktig del av hverdagen vår består i å sparre med kundene våre og sørge for at de får relevant, oppdatert input fra vår bransje. Det setter kundene pris på. Som Helene N. Ruud i Viken Skog uttrykte det:

 

Gjør dere meg til en bedre, dyktigere og klokere «Leder for marked og kommunikasjon» – så har dere meg at HELLO!  - Helene N. Ruud, Viken Skog

 

Tilbake til CATCH – hvorfor bruke engelske ord og uttrykk, lurer kanskje noen på. Vel, historien bak navnet finner vi tilbake i 2005. På den tiden var det viktig å være synlig i diverse bedriftsopplistinger, som blant annet Gule Sider. Internett var definitivt kommet for å bli, til tross for dystre spådommer fra nittitallets teknologieksperter.

 

Søkeordoptimalisering på 2000-tallet var i sine early days, og trolig ikke noe vi den gangen hadde mulighet for å benytte oss av for å gjøre oss synlige i vår bransje. Men det var allerede den gangen viktig å ha et internettdomene som samsvarte med navnet på bedriften eller merkevaren din. Dermed ble oppgaven enkel; finn et ord der domenet er ledig - og som helst havner høyt opp alfabetisk ved opplisting hos Gule Sider! Vi jobbet oss gjennom A og B, og da vi kom til C var både Thomas og jeg fornøyde med klangen av CATCH. Problemet var bare at det fantes en bredbåndsleverandør som hadde kapret domenet catch.no, men vi hadde ikke lyst til å gi helt slipp på navnet. Dermed endte vi opp med media, siden begrepet favnet om alt det vi den gangen kunne tilby av produkter og tjenester. (Trykksaker, annonseproduksjon, messemateriell, 3D-visualiseringer, enkle nettsteder.)  

Nå i dag, snart 18 år senere, er det med en viss nostalgi og et smil om munnen at vi finner frem til den eldste oppføringen som Waybackmachine har av nettsiden vår. Det er lett å konstatere at det har skjedd en voldsom teknologisk utvikling på disse årene, og det er også lett å se at vi har utviklet oss faglig for hvert år som har gått. Heldigvis.

 

Og jeg tror kanskje at det ikke nødvendigvis er en selvfølge at man som bedrift utvikler seg og tilpasser driften til markedets behov, med stadig nye teknologiske muligheter. Både bredbåndsleverandøren og snusprodusenten som bar samme navn som oss, er historie for lenge siden. Kanskje ligger noe av hemmeligheten bak det å lykkes med denne omstillingen i å være 100% dedikert og godt over snittet interesserte i teknologi, design og kommunikasjon? Det har vi ikke fasiten på, men det er et faktum at vi fra januar 2023 teller 13 kloke hoder med hver vår spisskompetanse. Vi er en god blanding av unge, lovende kommunikasjonstalenter til mer erfarne som drar lasset i taktfast, stødig trav mot et hvert mål. Det vi har til felles, er lidenskap for faget vårt – og muligheten for å realisere den kreative drivkraften vi bærer i oss. Den muligheten skaper vi på nytt hver dag på jobb – i CATCH – sammen med de aller beste kundene vi vet om, nemlig våre ;) 

 

Vil du vite mer om CATCH og hvordan vi kan hjelpe deg og din bedrift? Send meg en epost! 

Illustrasjonsfoto: AdobeStock

 

Andre artikler